エルエス・パートナーズ ムンバイレポート29 ~インドの道路工事~

~インドの道路工事~

こんにちは、インターンの本多亮介です。

インドは現在非常に暑く、その暑さのため場所によっては道路のアスファルトが溶けている場所もあるそうです。

(参考:

http://gizmodo.com/photos-of-indias-deadly-street-melting-heat-wave-1707186192

今回はインドの道路工事について説明したいと思います。はじめに、道路のアスファルトを剥がし砂利道にします。この砂利道の状態で数日放置されることが多く、車やバイクがその上を通ることで砂埃をまき上げてしまいます。

写真1:砂埃を巻き上げる道路
(写真1)

インドの道路工事と日本の道路工事の大きな違いは、インドでは一度の道路工事で非常に多くの人が働いていることと使われている機械が少ないことです。

機械を導入するよりも人件費の方が安いためだと思われますが、労働者の中にはサリーを着た女性もいます。
インドの暑さに加え、アスファルトを溶かし道路に敷くため地面からの熱も非常に高温です。
さらにサリーを着た女性はサリーの動きにくさ、暑さが加わるため非常に過酷な労働環境と言えるでしょう。

写真2:道路工事をする人たち
(写真2)

アスファルトを敷き終えると、ほぼ唯一の機械であるローラー機械を用いて地面に圧力を加えて道路工事が終了です。

写真3:道路工事に使われる機械
(写真3)

もちろんインドの全ての道路工事がこのように行われているとは思えませんが、私がインドで生活する中では、以上に説明した工程で工事を進めているのを目にすることが多かったです。

このようにほぼ人力で作られた道路は地面のコンクリートは非常に荒いため、モンスーンによる大雨で道路が水に浸ったり、大型のバスやトラックが通ることで道路が急速に傷み再び道路工事が必要になるのではないかと思いました。

写真4:工事後のアスファルト
(写真4)

インドでは5年間で幹線道路工事に1400億ルピー(約2800億円が費やされるそうなのですが、何度も工事し直す必要のない丈夫な幹線道路を作って欲しいものです。

(参考: http://articles.economictimes.indiatimes.com/2015-04-29/news/61652753_1_crore-road-road-connectivity-road-network )

~Road construction in India~

Hello. I’m Honda Ryosuke of Intern.

Currently, it is very hot in India and it seems that some roads are melting because of the heat.

(Reference: http://gizmodo.com/photos-of-indias-deadly-street-melting-heat-wave-1707186192 )

I’d like to explain the road construction in India. At first, the asphalt is peeled off and the road becomes gravel road. In India, the gravel road is kept in a few days and a cloud of dust is fling up because many cars and motorcycles pass this road.

The big difference between the road construction in India and in Japan is that many people are working on the construction site and there are few machines that are used while constructing. It seems to me that this is because labor cost is cheaper than introducing machines into construction sites. Some workers are women who wear sari. In addition to the hot temperature, the heat from the road is quite high due to the melted asphalt. What’s more, women in sari are hard to move and hot on account of bad air conductivity. Therefore, it is unequivocal that the working condition on road construction is very demanding.(Pic2)

After finishing paving with asphalt, the road is pressed by the tire roller which is almost the only machines that are used in construction. (Pic3) I don’t think that all of the road constructions are done by this way, but I have seen the road construction done by the process as explained above many times while I’m leading life in India.

Since the quality of the road which was constructed by almost human labor is bad, I thought the road needs to re-construct after the heavy rain because of monsoon or because of damages by passing big buses or trucks. (Pic4)

In India, Rs.14,000 crore will be invested to build a massive new highway in the next five years. I hope to make the firm roads which don’t need to be built again for a long time.

(Reference: http://articles.economictimes.indiatimes.com/2015-04-29/news/61652753_1_crore-road-road-connectivity-road-network )

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